Låna pengar till golfklubbor

Som många av oss golfspelare vet så är inte golf den billigaste sporten. Man ska köpa rätt utrustning såsom golfklubbor, golfkläder, golfbag, golfskor och utöver detta ska man dessutom betala ett medlemskap till golfklubben man är med i. Om du är sugen på att börja med golf men inte har ekonomin för det, alternativt redan är en golfspelare men har lite ont om pengar, så kan du låna pengar till ditt golfspelande.

Vem kan ansöka om att låna pengar?

För att kunna få låna pengar är det viktigt att du kan uppvisa att du har en fast inkomst. Du behöver även vara över 18 år och du får inte ha några aktiva inkassoärenden. Det är dock inte omöjligt att låna trots att du skulle ha något av ovanstående då du istället kan ha en medsökande på lånet. Kanske kan det vara så att din partner som du spelar golf med kan vara villig att stå med på lånet?

Hur fungerar en låneförmedlare?

Ett bra sätt för att jämföra lån och räntor för att se till att du får det bästa lånet är att använda sig av en låneförmedlare. En låneförmedlare skickar ut din ansökan till ett flertal banker och långivare, vilket gör att du sedan kan välja vilken som passar dig bäst.

Privatlån

Om du vill ha ett lån för att exempelvis köpa golfklubbor är privatlån det bästa alternativet. Med ett privatlån behöver du inte ha någon säkerhet för att få lånet godkänt. Som nämnts ovan är det viktigt att jämföra olika långivare för att vara säker på att du väljer det bästa alternativet. Det kan även vara en god idé att samla dina lån då många snabblån kan snabbt bli dyra. När du jämför lånen bör du se över den nominella och den effektiva räntan. Det är den effektiva räntan du vill fokusera på då det är denna som innehåller alla avgifter, som exempelvis uppläggningsavgift. Många gånger är det den nominella räntan som visas så det gäller att kika efter den effektiva räntan också. Den ränta du betalar under ett år kan du sedan dra av i deklarationen.

Låt inte din ekonomi hindra dig från att börja med golf! När du väl är ute på banan kommer du inte att ångra att du tog det lånet.